Beebot

Sarrera

Haur hezkuntzan garaturiko ikasketa esperientziek garapen kognitiboa eta sozialean eragin oso positiboa dutela ikusi da epe motz eta luzera. Beraz, programazioa, robotika eta pentsaera konputazionala etapa honetan garatzea logikoa dela dirudi.

Azken urteotan instrumentu eta baliabide berriak sortu dira 3-6 urte bitarteko haurrekin gai hauek lantzeko. Programagarriak diren robot sinpleak, gailu digitalik behar ez duten “unplagged” jarduerak edo gezi eta koloreetan oinarrituriko programazio inguruneak.

Egindako azterketek argi esaten dute, haurrek duten gaitasun kognitiboari esker, programagarriak diren robot sinpleak erabili eta “unplagged” jarduerak aurrera eramateko gaitasuna dutela. Hauek erabiliz haien kontzentrazio eta sekuentziazio gaitasunak hobetzen dituzte. Gainera oinarrizko algoritmo kontzeptuak ulertzeko gaitasuna garatzen dute, agindu sekuentzia baten aurrean aurreikuspen logikoak egiten ikasten dute eta akatsen detekzio eta zuzenketa lantzen dute.

Hona programagarriak diren robot sinple batzuk:

  • Escornabot
  • Beebot / Bluebot
  • Kibo
  • Cubetto

Media Lab MIT barruan dagoen Lifelong Kindergarten ikertzaile taldeko zuzendaria den LMitchel Resnick-ek dioen bezala, programazioa eta robotika haur hezkuntzan lantzeko egokiak dira, ikasleek “ikasteko jolasten duten bitartean, jolasten ikasten dute” eta.

Funtzionamendua

Beebot robotaren funtzionamendua oso sinplea da. Beheko partean bi botoi ditu eta goian 7. Beheko botoiak robota piztu/itzali edo soinua jarri/kendu egiteko balio du. Hona goikoen azalpena:

Jarduerak




Jarduera

Adina

Denbora

Kaixo, nor zara?

+3

10-30 minutu

Sekuentzia txartelak

+3

30-45 minutu

Koloreak

+3

30-45 minutu

Ilargira!

+3

30-45 minutu

Mozorro festa

+3

30-45 minutu

Emozioak

+3

30-45 minutu

Zenbakiak

+4

30-45 minutu

Birziklatu

+4

30-45 minutu

Sar dadila kalabazan

+4

45-60 minutu

Paseka!

+5

20-30 minutu

Labirintoa

+5

45-120 minutu

Beebotakin batzen

+6

30-45 minutu

 

Informazio Iturriak